1. If you are going to register on XLNation, please make sure you do not use a proxy server.
    If you use a proxy server your registration will most likely get blocked due to spammers and hackers using proxy servers to hide their real IP address.

    If your using your home or work IP address and have not received your registration email, check your spam folder.
    PLEASE DO NOT ASK TO HAVE YOUR ACCOUNT DELETED IF YOU HAVE POSTED IN THE FORUM! If so we do not delete accounts due to the mess it can make on the forum.
    Cerrar notificación

CXL 2012 help please

Tema en 'Tech Support' comenzado por axel, 18 de Agosto de 2015.

  1. axel

    axel Governor

    Se incorporó:
    1 de Septiembre de 2014
    Mensajes:
    723
    Me gusta recibidos:
    1.627
    I dont think i dint have a teack and junction, just the plug tool

    Again thank you both for your help
     
  2. Mr.X²

    Mr.X² Moderator
    Miembro del Equipo

    Se incorporó:
    23 de Agosto de 2014
    Mensajes:
    1.338
    Me gusta recibidos:
    1.714
    if you use 3ds max 2012, yes: http://xlnation.city/resources/layout-file-creator.14/
     
  3. Lokentaz

    Lokentaz Governor

    Se incorporó:
    9 de Febrero de 2015
    Mensajes:
    404
    Me gusta recibidos:
    625
    Don't forget Mr.X2 advice about the pivot position. Its place is the center of the base. This is very important. There's a good explanation about that in the first tuto by Mr.X2.
     
  4. axel

    axel Governor

    Se incorporó:
    1 de Septiembre de 2014
    Mensajes:
    723
    Me gusta recibidos:
    1.627
    Thanks mates ill start tomorow again and let you know, i am using 2012 3ds ill download the file creator and install it in 3dsmax the pivot (gizmo?) ill put it in the middle and hope to finish the mods asap thanks again
     
  5. axel

    axel Governor

    Se incorporó:
    1 de Septiembre de 2014
    Mensajes:
    723
    Me gusta recibidos:
    1.627
    hi mates, used the file creator and put pivot in center, result is still not good its a bit better but still the road conection is bad
     

    Archivos adjuntos:

  6. axel

    axel Governor

    Se incorporó:
    1 de Septiembre de 2014
    Mensajes:
    723
    Me gusta recibidos:
    1.627
    got a feeling the layout isnt correct??:

    <?xml version="1.0" encoding="Windows-1252"?>
    <!--Layout file generated with 3ds Max scripted plugin by Altiris 2013-->
    <Layout>
    <Type>BASE</Type>
    <BaseFileName>""</BaseFileName>
    <Tag>""</Tag>
    <FilterType>MAXIMUM</FilterType>
    <LayoutEntry>
    <ID>Plug001</ID>
    <Type>PLUG</Type>
    <PrototypeFile>data/design/editor/plug.class</PrototypeFile>
    <Position>0.0,-6.0,0.0</Position>
    <Rotation>0.0,0.0,0.0,1.0</Rotation>
    </LayoutEntry>
    </Layout>
     
  7. Lokentaz

    Lokentaz Governor

    Se incorporó:
    9 de Febrero de 2015
    Mensajes:
    404
    Me gusta recibidos:
    625
    Yes, it won't works. But it's a good beginning. You need to add a track and two junctions after the plug. Follow the tuto included in the Cities Xl Layout File Creator. The pages 2 and 3 explain how to add them.
     
  8. Mr.X²

    Mr.X² Moderator
    Miembro del Equipo

    Se incorporó:
    23 de Agosto de 2014
    Mensajes:
    1.338
    Me gusta recibidos:
    1.714
    yeah i see... some parts of the models are shifted backwards, you need to fill this area with a base (a simple plane) (some pavement/concrete texture or so)..
    cxl_screenshot_mechelen_0.jpg cxl_screenshot_mechelen_2.jpg
     
  9. axel

    axel Governor

    Se incorporó:
    1 de Septiembre de 2014
    Mensajes:
    723
    Me gusta recibidos:
    1.627
    they are finisht, problem was indeed the carpet size and the track and junction.
    Again thanks mates
     
    A Lokentaz y Mr.X² les gusta esto.
  10. axel

    axel Governor

    Se incorporó:
    1 de Septiembre de 2014
    Mensajes:
    723
    Me gusta recibidos:
    1.627
    Hi mates,

    I have a question about texture sheet is it possible to use 2048x2048 or is 1024x1024 the max for buildings above 80x60???
     
  11. pauliaxz

    pauliaxz Mayor

    Se incorporó:
    23 de Agosto de 2014
    Mensajes:
    394
    Me gusta recibidos:
    440
    You can use any size you want. Lower sizes are for optimization and performance purposes
     
    A axel le gusta esto.
  12. axel

    axel Governor

    Se incorporó:
    1 de Septiembre de 2014
    Mensajes:
    723
    Me gusta recibidos:
    1.627
    thx mate, so you meen the quality of the building is better with 1024x1024?
     
  13. Mr.X²

    Mr.X² Moderator
    Miembro del Equipo

    Se incorporó:
    23 de Agosto de 2014
    Mensajes:
    1.338
    Me gusta recibidos:
    1.714
    jep, 2048 would be a very large texture map
     
  14. axel

    axel Governor

    Se incorporó:
    1 de Septiembre de 2014
    Mensajes:
    723
    Me gusta recibidos:
    1.627
    ok thanks mates ill leave at 1024x1024
     

Comparte esta página